אבחון פסיכודידקטי
לבחון את הדרך שבה הילד לומד, חושב ומבין - ולבנות תכנית תמיכה שמתאימה לו באמת.

אבחון פסיכודידקטי נועד לזהות קשיים בלמידה, להעריך את יכולות החשיבה והזיכרון, ולבחון את ההשפעה של מצב רגשי או סביבתי על תפקודו הלימודי של הילד או המתבגר.
הוא מהווה כלי מרכזי בקבלת התאמות במערכת החינוך - אך לא פחות מכך, הוא מפתח
להבנה עמוקה יותר של הילד, כבסיס לבניית תהליך טיפולי או לימודי מדויק יותר.
ברואים דרך, אנו מבצעים את האבחון בגישה רגישה ומקיפה,
מתוך הסתכלות על הילד כשלם - לא רק כ"תלמיד".

מה בודקים באבחון פסיכודידקטי?
01.
יכולות קוגניטיביות:
תהליכי חשיבה, זיכרון, תפיסה, פתרון בעיות, קשב
02.
תפקודי למידה:
קריאה, כתיבה, הבנת הנקרא, חשבון, שליפה וזכירה
03.
מאפיינים רגשיים והתנהגותיים:
שבאים לידי ביטוי בתהליך הלמידה
04.
הקשר בין תפקוד רגשי לתפקוד לימודי
למי מתאים האבחון?
כאשר יש צורך בהבנת הקשיים הלימודיים והרגשיים יחד - ולא רק תחום אחד
לפני מבחני בגרות או שלבים לימודיים משמעותיים
במצבים של ירידה בהישגים, תסכול לימודי, קושי בהתארגנות, חוסר מיקוד
לתלמידים שחווים פער בין יכולות לתפקוד בבית הספר
מה מקבלים בסוף התהליך?
אפשרות לליווי טיפולי ולימודי במקום - לפי הצורך
שיחה עם ההורים להסבר התוצאות והמלצות
דו"ח מפורט הכולל ממצאים, אבחנה (אם קיימת), התאמות מומלצות, והכוונה להמשך
הילד הוא לא רק ציונים
אנחנו מאמינים שכל קושי לימודי הוא הזדמנות להבין משהו עמוק יותר - על הילד, על הדרך שבה הוא פוגש את העולם, ועל מה שנדרש כדי שירגיש שהוא יכול.
האבחון הפסיכודידקטי ברואים דרך נעשה לא רק כדי "לסמן וי", אלא כדי לבנות תהליך אישי, מדויק ועמוק.
בין אם אתם הורים, אנשי מקצוע, גננות או נציגי עירייה
אנחנו כאן בשבילכם.
